štvrtok 11. októbra 2012

Day 01

Zdravím,
dnes som sa konečne dostala k tomu, aby som vám napísala na článok na prvú položku zoznamu a tou je najobľúbenejšia kniha.
Bolo dosť ťažké vybrať, lebo ja asi nemám úplne najobľúbenejšiu knihu. Tých kníh, čo mám veľmi rada, je veľa. A keďže môžem vybrať len jednu, rozhodla som sa pre knihu Kto chytá v žite. O tých ostatných knihách vám napíšem snáď v nejakých ďalšich položkách/dňoch....
K tejto knhne som sa dostala asi pred štyrmi rokmi, keď som začala knihu kto zabil Johna Lennona. Táto kniha tam bola spomínaná, keďže súvisí s jeho vraždou. Začala som teda čítať knihu Kto zabil Johna, no ďaleko som sa nedostala, lebo bola po česky a bolo to vtedy na mňa príliž ťažké čítanie.
Ale knihu kto chytá  v žite som našla potom trochu neskôr v babkinej pivnici a tak som si na ňu spomenula a rozhodla som sa, že si ju prečítam. Mala veľmi pekný obal a bola po česky, čo mi potom neskôr už až tak nevadilo. Knihu kto zabil Johna Lennona som nakoniec prečítala tiež, ale až po kto chytá v žite.
No a tá kniha sa mi vemi zapáčila. Ani neviem čím, ale zrazu sa z nej stala moja obľúbená a keď som ju prvý raz dočítala, našla som ju aj doma po slovensky. Na porovnanie som si prečítala aj slovenskú verziu a musím povedať, že česká je omnoho lepšia.
Tak...malá ukážka:
„Proste ja si v jednom kuse predstavujem, ako sa davy malých deciek hrajú na takom velikánskom žitnom poli. Tisíce malých deciek, a široko-ďaleko ani jediného dospeláka, myslím teda okrem mňa. A ja Ti stojím na kraji nejakej strašnej priepasti. A vieš, čo musím robiť? Musím chytiť každého, kto sa priblíži k tej priepasti. Rozumieš, ak uteká a nedáva pozor, kam uteká, ja musím odniekiaľ vyliezť a chytiť ho. Toto by som robil od rána do večera. Chytal by som tie decká v žite. Viem, že je to bláznovstvo, ale je to jediná vec, ktorú by som fakt rád robil.“

Tumblr_kx1cqd6sbe1qzpwi0o1_500_large


1 komentár:

  1. Fu, no to si ma Bronka príjemne prekvapila. Ja som tiež tú knihu čítala vrámci povinného čítania na gym. a tiež sa mi páčila, aj keď musím povedať, že som nie vždy rozumela Holdenovi a jeho myšlienkovým pochodom (resp. som sa nevedela úplne stotožniť s jeho názormi a niektorými myšlienkami) ale každopádne to bola dobrá kniha. Ešte by som sa k nej niekedy rada vrátila.

    OdpovedaťOdstrániť