streda 13. novembra 2013

Day 18

Fakt rozmýšľam, ale neviem, pri ktorej knihe som v rozpakoch, keď to musím povedať... ??
Ja ani neviem. Asi nejaké detské knihy, ktoré mám rada ale proste už som na ne vyrástla :D
Alebo, no, asi Twilight. A ono to pritom je fakt dobrá kniha/y, len teraz z toho všetci robia niečo fuj, okukané, trápne. A pritom je to fakt dobrý príbeh, veľmi dobre napísané - Stephanie vie fakt dobre písať. Ja som toho názoru, že každá kniha môže niečo dať. Úplne každá. A to, že niekto z Twilightu urobil to, čo to je teraz, nič nemení na tom, že príbeh je to fakt dobrý. A bodka. No a preto som v dnešných dobách trošku v rozpakoch, keď sa tejto knihy zastanem, alebo sa k nej priznám.


Momentálne som trošku posadnutá Šejkspírovými sonetmi ktoré čítam už asi stý raz, tak vám tu jeden napíšem. Je asi môj najobľúbenejší...

 SONET 8

Sám hudba, prečo hudby si už sýty?
Slasť vraždí slasť? Nie. Slasť slasť uvíta.
Prečo máš rád, čo radosť nespraví ti,
a to, čo robí radosť srdí ťa?
Prečo ťa znepokojujú tie tóny,
čo dali prednosť krásnym manželstvám?
Veď nežne ti len vyčítajú ony,
že nie si časťou skladby, chradneš sám.
Hľaď, ako struna so strunou sa sladko
pária a v súzvuku sa roztrasú!
Spoločný tón, pri ktorom dieťa s matkou
a otcom raduje sa z viachlasu.
Tá pieseň bez slov pohnúť chce aj tebou -
ak sám si, akoby si ani nebol.

Preklad: Ľubomír Feldek

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára