nedeľa 15. septembra 2013

Surfer soul and...

...day 13. Fakt nemám šajnu, ktorá postava z akej knihy je mi najviac podobná. Veľmi veľa som nad tým premýšľala, ale neprišla som na žiadnu postavu, na ktorú by som sa veľmi podobala. Ja mám z každej hlavnej postavy všetkých kníh čo som čítala, niečo. Či už z Harryho, Rona, Hermiony, Katniss, Gaila, Holdena, Anny, Charlieho, Sam, Pauly, Viktora, Roberta, Froda... a tak ďalej a tak ďalej. Z každého mám niečo. Ale na žiadneho sa nepodobám. Som mix knižných postáv.... :)


A teraz k Surfer soul. Je to jeden film, ktorý som včera pozerala.  Mohli  by sme si ho pozrieť niekedy na prespávačke alebo na chate. Film je natočený podľa skutočnej udalosti. Je o dievčati, ktoré odmalička vyrastá pri oceáne na pláži. Jej rodičia surfujú a aj ona sa od mala učí surfovať. Aj so svojou najlepšou kamarátkou. Keď je už väčšia, asi 16-18, tak v tom veku sa vlastne odohráva celý príbeh. Hlási sa do rôznych amatérskych surferských súťaží a je dobrá. Veľmi dobrá. Postúpi do regionálneho kola na prvom mieste a s ňou aj jej najlepšia kamarátka na mieste druhom. Získajú sponzorov. Na druhý deň ide Bethany (hlavná hrdinka) aj so svojou naj kamoškou Allanou a s Allaniným bratom a otcom surfovať a trénovať.
(ak nechcete vedieť, čo sa ďalej stane, nečítajte :))


Taaakže. Bethany s Allanou sú ďalekovo vode a kúsok bližšie je otec s bratom. Všetko s stane rýchlo a nečakane. A na Bethany zaútočí žralok a odhryzne jej ľavú ruku. Allana to prežíva strašne ale Bethany je veľmi pokojná a nezamdlie. Celý čas cestou na breh a aj do nemocnice udržuje očný kontakt. Je skoro až zázračné, že prežila. V nemocnici sa rýchlo zotavuje ale keď príde domov, zistí, že je to oveľa ťažšie. Veľa vecí nevie robiť... Celý život chodila do kostola, je veriaca a teraz sa jej stane toto... Nevie to pochopiť. Nevie sa s tým vyrovnať. Ale pomôže jej jedna duchovná poradkyňa alebo niečo také a Bethany sa snaží. Po čase začne opäť surfovať a ide na regionálne kolo. Tam ale precení svoje sily. A zanechá surfovanie. Ide so skupinou mladých dobrovoľníkov pomáhať do Thajska?? tuším. No a tam vďaka jednému malému chlapcovi pochopí veľa vecí. A keď sa vráti domov, začne potom opäť surfovať. Ide na preteky. Veľa trénuje. Pred koncom je na piatom mieste a už neprichádza žiadna vlna. Ale ona nejakú vycíti a aj keď žiadnu vlnu nevidno, ona sa vyberie za ňou. No a nakoniec príde tá najlepšia vlna a ona na nej predvedie tú najlepšiu jazdu. Najlepšiu z celej súťaže. Lenže jazda bola predvedená už po limite aj keď začala ešte v limite a porota jej ju neuzná. Ale Bethany si uvedomí, že aj keď nevyhrala, tá perfektná jazda sa počíta.

Je to pekný film o tom, ako sa niekedy musíme z mnohými vecami vyrovnať a mnohé veci si uvedomiť. Je o viere, láske a odhodlaní. Myslím, že čím je človek zdravší, tým menej si uvedomuje čo má. Niekedy to vyzerá tak, že jediná šanca aby si ľudia uvedomili čo majú, je, že by ťažko ochoreli alebo prišli o ruku... Je to smutné... Pa, B.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára