piatok 27. septembra 2013

BUTTER CAKES a deň 14

Voalá. Zdravím. Konečne som sa dokopala a mám chvíľočku času na vydýchnutie. Takže vám napíšem sľúbený recept na maslové sušienky. Mimochodom, práve som dopiekla štyri várky :) Yumm!

(áno, áno... anglické  keksíky a nemecký obrázok :))

Dám vám tu recept, ako som ho ja vylepšila. Lebo keď som keksíky robila prvý raz, nemali sme napríklad doma mixér a nechcelo sa mi použiť valček, atď... A tak som improvizovala a je to o dosť menej komplikované :) Ale vlastne ani pôvodný recept nieje komplikovaný, ale zabral by trošku viac času... Len málilinko ale proste dám vám moju verziu! :)

Potrebujete:
250g masla (veľká kocka v lidli je naj :))
250 ml hladkej múky
250 ml polohrubej múky
štipku soli
125 ml kryštálového cukru (skúšala som piecť aj s hnedým ale s bielym chutia lepšie...)
vanilkový cukor

Postup: Najprv zmiešajte suché ingrediencie a maslo si nechajte zmäknúť. Potom ho pridajte k sypkej časti a vymieste s rukami cesto. Potom cesto dajte na 15 min. do mrazáku. Dosku si pomúčte hladkou múkou (ak chcete, použite valček a pomúčte aj ten) a cesto vybraté z mrazáku rozpackajte/rozvaľkajte s rukou na placku a malým pohárikom alebo formičkou vykrajujte. Rúru si predohrejte na 165 stupňov celzia a pečte asi 25 minút. Originál bol, že 20 minút ale ja som piekla až 30 minúť. Zdalo sa mi, že ešte treba. Ale to asi záleží aj od rúry. Guten Apetit....

DAY 14 - KNIŽNÁ POSTAVA, KTORÚ BY SOM SI CHCELA VZIAŤ
Hm....zaujímavé. Nesmejte sa. Chcela by som si vziať Princa Aragorna, Chodca z Pána Prsteňov... Ja viem, viem... :) Ale už keď som čítala prvú knihu, už od prvej strany, na ktorej sa objavil, mi bol hrozne sympatický. Stelesnenie perfektného muža. A vo filme sa mi to potvrdilo :)



2 komentáre:

  1. Juchúúú. Broni vďaka za recept. Totálne sa mi zbiehajú slinky a dúfam, že ešte dnes ich upečiem. :) A myslím, že za Aragorna sa Ti nikto smiať nebude ;)
    s.

    OdpovedaťOdstrániť